"Ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej, Marek Edelman, który przeżył likwidację getta, przez lata pielęgnował pamięć o wydarzeniach z 1943 roku. Do końca życia w rocznicę powstania przychodził pod Pomnik Bohaterów Getta, by oddać hołd poległym towarzyszom. Wraz z nim przychodziło coraz więcej ludzi z żółtymi kwiatami.

– Żółty żonkil jest symbolem zbiorowej pamięci. My wszyscy, którzy chcieliśmy pamiętać, zanosiliśmy na Muranów żonkile – powiedziała Paula Sawicka, psycholożka, była nauczycielka akademicka, związana z opozycją demokratyczną. Wspólnie z Markiem Edelmanem napisała książkę "I była miłość w getcie".

Akcji od początku towarzyszy hasło "Łączy nas pamięć", które podkreśla siłę wspólnoty, znaczenie solidarności, potrzebę dialogu ponad podziałami. Głęboko wierzymy, że pamięć o przeszłości jest jedną z nadrzędnych wartości, które nas jednoczą i nadają nam wspólną tożsamość – niezależnie od światopoglądu czy sympatii politycznych."

Źródło: https://polin.pl/pl/zonkile

Program obchodów akcji Żonkile 2023

2023 04 15 13h56 09

Klasa 7 mogła ostatnio wejść na lekcję języka polskiego tylko po okazaniu prawidłowo opisanego biletu lotniczego.
Bez znajomości definicji bajki nie było możliwości boardingu.
Na przerwę można było wyjechać tylko pociągiem "Krasicki" znając definicję alegorii.

 

2023 04 04 13h51 26

W zeszłym tygodniu przeprowadzone zostały warsztaty na temat autyzmu w związku z
Międzynarodowym Dniem Wiedzy o Autyzmie.
Nasi uczniowie już wiedzą, że autyzm to nie choroba, że osoby w spektrum autyzmu, tak jak osoby neurotypowe, są różnorodne - mają różne umiejętności, zachowania, wrażliwości itp.

Szanujmy się wszyscy i dbajmy o swoje potrzeby.

 

W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole prowadzimy zajęcia:
- logopedyczne,
- terapię ręki,
- integrację sensoryczną,
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne,
- Trening Umiejętności Społecznych,
- zajęcia rewalidacyjne,
- i mnóstwo innych zajęć.

Zajęcia prowadzi wykwalifikowana kadra specjalistów:
- terapeuci,
- logopedzi,
- psycholodzy,
- pedagodzy,
- pedagodzy specjalni.

Regularnie spotykamy się z rodzicami w celu monitorowania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami.
Jeśli zachodzi taka konieczność, kierujemy do dalszej diagnostyki.

 

29 marca przeżywaliśmy szkolne rekolekcje wielkopostne.
Wybraliśmy się do Chludowa, gdzie znajduje się Dom Misjonarzy Werbistów.
Z historią domu zapoznał nas o. Franciszek.
Był również naszym przewodnikiem po Muzeum Ojca Mariana Żelazka - nominowanego do pokojowej nagrody Nobla.
Mszę św. poprowadził pochodzący z Indonezji o. Mario. Przybliżył nam historię swego rodzinnego kraju i... zaśpiewał piosenkę po indonezyjsku!
Spotkanie zakończyliśmy spacerem po pięknym parku.
Pogoda nam sprzyjała :)

 

17 marca w Szkole Podstawowej nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu odbył się V Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Twórczości Józefa Ratajczaka.

ESAE "Olimpijczyk" reprezentowała uczennica kl. 8 Maria Cieślik z utworem "Krasnoludkowe kłopoty".

Znakomity warsztat recytatorski i odpowiedni dobór repertuaru zapewniły Marysi wyróżnienie, które odebrała z rąk  Elżbiety Krygowskiej-Butlewskiej - ilustratorki Wydawnictwa "Mila". 

Zachęcamy do obejrzenia galerii.

 

Jakiś czas temu stołówka w "Olimpijczyku" przeszła totalną wizualną metamorfozę.
Teraz dopracowujemy każdy szczegół w szkolnym menu: wzbogacamy jadłospis o kolejne potrawy  i podnosimy jakość serwowania posiłków.

Dodatkowo dzięki nowo zamontowanym wyświetlaczom,
dzieci nie tylko wiedzą jakie zastępstawa na lekcjach mają w danym dniu,
ale na bieżąco wiedzą, co przygotowuje kuchnia na poszczególne posiłki.

Wszystko po to, aby było jeszcze smaczniej! 

kucharz

Ćwiczenia na interaktywnej podłodze wpływają na rozwój logicznego myślenia oraz poprawiają sprawność fizyczną. Są przy tym niezwykle atrakcyjne, dzięki czemu uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach terapeutycznych. Stanowi niezastąpioną pomoc merytoryczną, gdyż jest opracowany w oparciu o badania naukowe, wiedzę merytoryczną oraz własne doświadczenia z pracy terapeutycznej z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe. W znacznym stopniu ułatwia pracę terapeucie czy nauczycielowi, jednocześnie uatrakcyjnia pracę poprzez min. wzbudzanie ciekawości, bazowanie na zasobach dziecka oraz stopniowe przechodzenie do wyższego poziomu. Wszystkie zadania wykonywane są w ruchu dzięki czemu zajęcia lekcyjne czy terapia są niezwykle skuteczne.

Korzyści, to możliwość pracy indywidualnie i w małej grupie, poruszanie się w sferze najbliższego rozwoju, gradacja trudności, czyli przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych, dostosowanie czasu trwania ćwiczenia do wydajności podopiecznego oraz mobilizacja dziecka.