PROJEKT DOFINANSOWANY Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Olimpijczyk stawia na matematykę i informatykę!
„Olimpijczyk stawia na matematykę i informatykę” –
to projekt dofinansowany z funduszy UE dla uczniów w szkole.
W tym projekcie jest ponad 700h dla naszych uczniów,
aby między innymi ich zachęcić do nauki
i aby rozwijali swoje kompetencje kluczowe z tych przedmiotów.

W ramach projektu

Wsparcie dla nauczycieli – szkolenia
- Terapia niepowodzeń szkolnych w zakresie uczenia matematyki.
- Aktywizacja procesu nauczania i uczenia się na lekcji informatyki.
- Metoda eksperymentu w nauczaniu matematyki i informatyki.
- Szkolenie z zakresu technik nauczania w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Projektowanie procesów rozwojowych, dopasowanie organizacji pracy i nauki dla uczniów z różnymi potrzebami – kompetencje wychowawcze.
- Innowacyjne metody nauczania matematyki, w tym wykorzystanie w pracy dydaktycznej e-podręczników/ e-zasobów/ e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020.
- Włączenie Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) do nauczania przedmiotowego.
- Praca z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną – podstawy pedagogiki specjalnej.
Ponad 700h zajęć dla uczniów
Zajęcia dodatkowe dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje kluczowe z matematyki i informatyki.
Popularyzacja matematyki i informatyki wśród uczniów szkół podstawowych – wykłady naukowe.
Realizacja projektów edukacyjnych z matematyki i informatyki…
- Programowanie z robotami mbot.
- Sygnalizacja świetlna z diodami robota.
- Poznajemy i programujemy czujnik odległości i brzęczyk.
- Fotografia.
- Enigma kiedyś – my dziś – kryptografia.
- Planszówka matematyczna.
- Budujemy naszą szkołę – makieta 3d
- „Architektura” – na czym polega powstawanie budynku?
- Kombinatoryka i prawdopodobieństwo.


Wyposażenie pracowni informatycznej i matematycznej
- 16 komputerów
- 2 monitory interaktywne
- 2 urządzenia wielofunkcyjne (drukarka kolorowa, skaner, kserokopiarka)
- Aparat fotograficzny
- Ploter
- Virtual Reality Goggles
- Software / książki